#15films


1. 霸王別姬(1993) 陳凱歌
    如果只能選擇一部片的話那麼也只會是霸王別姬而已。



2. Harry Potter 系列
    選哈利波特系列電影,從八歲到十八歲,這是我的年少時光。

3. Fast and Furious系列
    玩命關頭系列很好地為我有多盲目下註解。愚蠢跟荒誕都是沒有極限的,而我的熱愛也是。然後Dom跟Brain簡直沒有極限!

4. Ocean's 11 瞞天過海
    本來要選擇整個瞞天過海系列,但我還是最喜歡第一集。

5. Short Term 12 她和她的小鬼們
    受傷的人療傷的片。

6. A Few Good Men 軍官與魔鬼
    因為我是Aaron Sorkin的狂飯,我愛他的每部作品(The Newsroon, The West Wing, Money Ball, Social Network......)
    很難忘懷傑克尼克遜在證人席上那句,*YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!*

Col. Jessep: *You can't handle the truth!*
[pauses]
Col. Jessep: Son, we live in a world that has walls, and those walls have to be guarded by men with guns. Who's gonna do it? You? You, Lt. Weinburg? I have a greater responsibility than you could possibly fathom. You weep for Santiago, and you curse the Marines. You have that luxury. You have the luxury of not knowing what I know. That Santiago's death, while tragic, probably saved lives. And my existence, while grotesque and incomprehensible to you, saves lives. You don't want the truth because deep down in places you don't talk about at parties, you want me on that wall, you need me on that wall. We use words like honor, code, loyalty. We use these words as the backbone of a life spent defending something. You use them as a punchline. I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom that I provide, and then questions the manner in which I provide it. I would rather you just said thank you, and went on your way, Otherwise, I suggest you pick up a weapon, and stand a post. Either way, I don't give a damn what you think you are entitled to.


7. Coach Carter 卡特教頭
    每看必哭的體育系熱血電影經典代表。
Coach Ken Carter: l came to coach basketball players, and you became students. l came to teach boys, and you became men.(My favorite lines)(教練在最後一場比賽,在輸球之後,向他的球員說)

8. Her 雲端情人
    我心裡的浪漫傑作。總覺得這些事情是會在不遠的將來發生,也喜歡最後收尾的時候主角與好友坐在一起而沒有接吻的畫面。

9. Mr. and Mrs. Smith
    想選浪漫喜劇,東想西想覺得這部也算是某種意義上的浪漫喜劇了,想到他們現在的結局,也覺得很美。(對!我就是三觀不正!)

10. 尋找甜祕客
    也是我心底的浪漫極致,紀錄片。在他不知情的情況下,有一個世代的人深深被主角的音樂給震動,最後他回到那個從沒去過的地方開演唱會,無敵浪漫。

11. 壁花男孩
    我們每個人都是一點點Charlie、一點點Patrick和一點點Sam組成的。我想這部電影真的讓人想起十六七歲的自己,想起那個總覺得煩惱大過天的自己,雖然現在看來也不過小事而已,但在那個時候,那就是永恆。(Quote: At this moment, I swear WE ARE INFINITE.)

12. 美國隊長II
      美國隊長從來不是我最喜歡的超級英雄角色(我喜歡有錢但是凡人的蝙蝠俠根鋼鐵人!),他總是過度正直、呆板,但美國隊長II是復仇者系列裡我最喜歡的一集。
      最近一年來發生好多事情,常常讓人覺得無力、疲憊,有的時候我們就是需要一些聲音來提醒自己。(Quote: But the price of freedom is high. It always has been. And it's a price I'm willing to pay. And if I'm the only one, then so be it. But I'm willing to bet I'm not.)

13. 全面啟動
      因為我到今日仍然不懂XD
      很展開我看電影生活新一頁的一部片,從此之後我才開始認真看電影吧。

14. 長髮公主 Rapunzel 
      是我媽媽最喜歡的一部動畫片,感謝這部片讓我開始可以跟媽媽分享動畫的美好!

15. V怪客
     謝謝高中時代的女神(是公民老師不是女主角XD)。

--
這是被朋友在Facebook點的15films,既然寫了就照搬過來刊登。

No comments on "#15films"

Leave a Reply